Βιώσιμη Τουριστική Διαχείριση


Το Σχέδιο και η Μεθοδολογία μας

 
Το Σχέδιο προέβλεπε την ανάπτυξη δραστηριοτήτων με μαθητές και μαθήτριες του γυμνασίου και του λυκείου της Τήλου, μέσω Εργαστηρίου Φωτογραφίας, με χρήση της Συστημικής Καταξιωτικής Προσέγγισης.
 
Βασικοί στόχοι του Σχεδίου ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, των φορέων και των κατοίκων και η διαμόρφωση της προσωπικής τους άποψης για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Επίσης, η συμμετοχή των κατοίκων και ιδιαίτερα των νέων στις αποφάσεις για την ανάπτυξη της περιοχής, ως ενεργοί πολίτες.
Τα αποτελέσματα της δουλειάς των παιδιών ήταν το μέσον για την ευαισθητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και του ευρύτερου κοινού.
 
Η Συστημική Καταξιωτική Προσέγγιση δίνοντας έμφαση στην αλληλεπίδραση μεταξύ όλων των συμμετεχόντων, και στην ανάδειξη των ικανοτήτων τους, συντελεί στην συνειδητοποίηση της ατομικής ευθύνης για ένα συλλογικό αποτέλεσμα.
Με αυτό τον τρόπο, μέσα από σειρά εργαστηρίων, τα παιδιά άρχισαν να διαμορφώνουν άποψη για την φυσική κληρονομιά του τόπου τους και σχεδίασαν πρωτοβουλίες, που μπορούν να αναπτύξουν ως μαθητές και μαθήτριες του νησιού.
 
Τις απόψεις τους και τους προβληματισμούς τους, τα παιδιά εξέφρασαν μέσω της τέχνης της Φωτογραφίας. Η τέχνη ως βιωματική μέθοδος ευαισθητοποίησης, επιτρέπει στον άνθρωπο να διερευνά αξίες, απόψεις και ιδέες, να τις μοιράζεται με τους άλλους αναλαμβάνοντας την ευθύνη αυτού που πράττει, και έτσι, συνειδητοποιεί την προσωπική του αξία και την αξία του άλλου.
Η τέχνη είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος δουλειάς ιδιαίτερα με τους νέους, καθώς τους βοηθά να αναπτύξουν αυτονομία και ανεξαρτησία, μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον αυστηρά δομημένο.

κορυφή σελίδας


Οι Δραστηριότητες

Στο πλαίσιο του Σχεδίου πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες: 

1. Πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών του γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων της Τήλου.
Το Πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου και με τη βοήθεια του Δήμου Τήλου και του Φυσικού Πάρκου για τον Εμπλουτισμό και τη Διάσωση της Χλωρίδας και της Πανίδας του νησιού. 

Περιλάμβανε: 
- Βιωματικό Εργαστήρι με τη μέθοδο της Καταξιωτικής προσέγγισης, στη διάρκεια του οποίου τα παιδιά ενημερώθηκαν για τις βασικές αρχές της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και επεξεργάστηκαν προτάσεις για το μέλλον του νησιού, σύμφωνα με το όραμα και τις προτεραιότητές τους. 
- Εργαστήρι Φωτογραφίας, κατά το οποίο τα παιδιά έμαθαν βασικές αρχές φωτογράφησης και αισθητικής. 
  
2. Ολοήμερη φωτογραφική εξόρμηση από τους μαθητές και τις μαθήτριες, σε περιοχές του νησιού που επέλεξαν οι ίδιοι/ες. Στη συνέχεια, η ομάδα με τον συντονιστή επεξεργάστηκαν τις φωτογραφίες και επέλεξαν 50 από αυτές για να συμπεριληφθούν σε έκθεση.
«Αν δείξουμε τις ομορφιές του νησιού μας, κανείς δεν θα θέλει να τις καταστρέψει».
Αυτό ήταν το κριτήριο που αποφάσισαν τα παιδιά, μέσω του Εργαστηρίου Καταξιωτικής Προσέγγισης, με βάση το οποίο επέλεξαν τα μέρη που φωτογράφισαν κατά τη φωτογραφική εξόρμηση.

3. Έκδοση φυλλαδίου με πληροφορίες για το πρόγραμμα και τους στόχους του, τις αρχές τις Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης, καθώς και με φωτογραφίες των μαθητών-τριών.

4. Διάχυση της πληροφορίας μέσω των τοπικών μέσων ενημέρωσης και του διαδικτύου.

 

κορυφή σελίδας


Αποτελέσματα


















Τρίπτυχο Α' όψη



Τρίπτυχο Β' όψη

Επιστροφή στην κορυφή της σελίδας